Tips om markedsføring, sosiale medier og IT for din bedrift

Newsletter

Markedsføring På Nett for Små Bedrifter

tirsdag, 27.10.2015

Nå som internett spiller en så utrolig viktig rolle i nesten ethvert av livets aspekter må t.o.m. de aller minste bedriftene vurdere bruken av markedsføring på nett for å tiltrekke nye kunder. Men det er akkurat de små bedriftene som støter på problemene når det gjelder å oppnå oppmerksomhet på internett. Hvis du eier en liten bedrift kan disse tipsene hjelpe deg med å markedsføre bedriften på nett.
success

Optimaliser Din Hjemmeside

Bedriftens hjemmeside burde være kjernen av din markedsføringskampanje på nett. Men omringet av millioner av andre hjemmesider, hvordan kan du hjelpe surfere til å finne frem til din? Svaret ligger i innholdet – teksten, bildene og filmene – som fyller din hjemmeside. Teksten på hjemmesiden burde være optimalisert ved å inneholde nøkkelord som dine potensielle kunder søker etter på nett. Søkemotorer plukker opp ord og setninger, og anviser søkere til din hjemmeside.

Vær Unik

Søkemotorer elsker unikt innhold. Ikke bare kopier og lim inn tekst eller bilder fra andre hjemmesider over til din egen. I tillegg til å bryte opphavsretten, så vil kopiert innhold stoppe hjemmesiden din fra å bli rangert høyt blant søkeresultater. Jo mer unikt innhold du har på din hjemmeside, desto større er sannsynligheten for at den tiltrekker seg søkere. Du bør derfor vurdere å legge til en blogg for å regelmessig gi hjemmesiden ferskt og relevant innhold.

hjemmesidens-design

Hjemmesidens Design

Du trenger ikke å bruke mye penger på en stilig hjemmeside for å markedsføre en liten bedrift på nett. Du kan selv sette opp en fungerende og attraktiv hjemmeside ved å bruke en WordPress-mal, uten å være en ekspert innen HTML eller webdesign.

En tommelfingerregel er å holde designen enkel når du lager en hjemmeside for små bedrifter. Hjemmesiden må være ren og med problemfri navigering, med linker til alle undersider på en sidemeny som er synlig til enhver tid. Unngå grafikk med bevegelse ettersom det tar mye tid å laste, med mindre det absolutt er nødvendig.

Sosiale Medier

Det å bare ha en hjemmeside holder ikke lenge hvis du skal drive markedsføringskampanjer på nett. Du er også nødt til å nå ut til dine kunder gjennom sosiale medier, slik som Facebook og Twitter. Sett opp en konto på alle de store sosiale mediene, slik at kundene også får tak i deg og kan gi deg tilbakemeldinger. Følg opp alle kontoene regelmessig og sørg for å svare på alle henvendelser. Når potensielle kunder ser at du reagerer på tilbakemeldinger og henvendelser vil de umiddelbart stole deg basert på ditt serviceinntryk.

social-mediar

Hvis du ønsker maksimalt utbytte i forhold til sosiale medier bør du forsøke å tilby rabattkoder og kuponger i bytte mot de som liker din Facebook-side eller de som følger deg på Twitter. Kontakt med kundene via sosiale medier gir deg en mulighet til å introdusere dem for nye produkter og tjenester så fort disse er lansert.

Ikke Gi Opp

Å danne en tilstedeværelse på internett tar tid og innsats. Ikke gi opp hvis du ikke ser resultatene med en gang. Fortsett å legge inn mer innhold og følge opp brukere av sosiale medier. Gå til anskaffelse av profesjonell hjelp i eksperter innen markedsføring på nett hvis du fortsatt sliter etter flere måneder.

Dette kan være interessant for deg:

Følg oss i sosiale medier

Alle rettigheter reservert © Marktplatz Mittelstand GmbH & Co. KG 1996-2015